CARDIO TENIS

To nowy rodzaj aktywności ruchowej w grupie będący alternatywą dla ćwiczeń aerobowych takich jak fitness czy siłownia

 

 

Został wymyślony w Stanach Zjednoczonych w 2005 r i z roku na rok zdobywa coraz większe grono fanów. CARDIO TENIS mogą uprawiać wszyscy, nawet osoby, które nigdy nie trzymały rakiety w ręku. Również wiek nie ma znaczenia.

Zajęcia prowadzone są w dużych grupach od 6 do 9 osób, trwają od 60 do 90 minut w zależności od zaawansowania grupy.

Zadaniem tej aktywności jest poprawa sprawności fizycznej, zwiększenie wytrzymałości, poprawa wyglądu naszej sylwetki oraz nauka gry w tenisa poprzez zabawę. Powyższe cele osiąga się poprzez specjalną konstrukcję treningu (3 fazy) oraz dobór odpowiednich ćwiczeń.

  1. Rozgrzewka (ok. 10 minut) – przygotowanie organizmu do bardziej intensywnych ćwiczeń fizycznych.
  2. Intensywne ćwiczenia cardio (ok. 40 minut) ? poddawanie organizmu krótkim, intensywnym oraz częstym seriom ćwiczeń, których celem jest utrzymanie bicia naszego serca na poziomie ćwiczeń aerobowych. Dzięki temu spalamy o wiele szybciej tłuszcz oraz wzmacniamy nasze serce.
  3. Odpoczynek (ok. 10 minut) – ostatnia faza podczas której nasz organizm ma odpocząć i dojść do normalnego stanu.

CARDIO TENIS polecamy szczególnie osobom, które dopiero zaczynają przygodę z tenisem lub nigdy wcześniej nie grały i chciałyby skosztować odrobiny tenisa w trochę innym wydaniu. Zajęcia te są ciekawsze i dają więcej radości niż ćwiczenia na siłowni oraz zwykły tenis, łącząc te dwa elementy w jedną całość.

cardio_foto626f5f534c4c399f89cea6758fb8dc20

 

20150308_165643CT Recognition of Completion Arkadiusz Dłubała